2011. július 8., péntek

Paradicsomos tök


Nagyon könnyű és gyorsan elkészíthető, és még egészséges is.

Hozzávalók 2 személynek:

- 2 kisebb főzőtök (nekünk 1 kg volt a kettő),
- 2 nagyobb paradicsom,
- 3 gerezd fokhagyma,
- oliva olaj,
- kapor,
- só.

                                                                           Elkészítés:

Megmossuk majd meghámozzuk a tököt. Kettévágjuk, majd akit zavar az kiveheti a magházat, de szerintem nem szükséges.
Felvágjuk kockákra, majd egy kis olajban megpíritjuk nagy lángon kb. 5 percig.











Közben felvágjuk a paradicsomokat is kockára, majd mikor már kezd pirulni a tök hozzáadjuk a paradicsomokat is.
Összekavarjuk, majd hagyjuk egy kicsit és hozzáadjuk az összetört fokhagymát is.










                 
Sózzuk, majd jól összekavarjuk, hagyjuk a tűzön még kb. 1 percig, majd lefődjük és levesszük a tüzről.

Tálalás előtt apróra vágott kaporral szórjuk meg.


 Akár köretként, akár pedig tésztával is lehet tálalni.

2 megjegyzés:

  1. Sajnos vizes lett, mire lepirítottam szétesett. De a legfőbb probléma, hogy a mostani paradicsomokkal SAVANYÚ! Kis cukrot tettem hozzá, kevéske kakkukfüvet és olivaolajat, így leturmixolva tésztaszószként mentettem meg! (lehet, konzerv darabolt paradicsommal készítem jobb erednényt kapok - az nem savanyú!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fontos, hogy jó minőségű alapanyagot használjunk. Ízesíteni pedig mindenki saját szájaíze szerint. Jól feltaláltad magad, biztos finom volt szószként.☺

      Törlés