2011. október 12., szerda

Joghurtos krémsajt házilag és szendvicskrém



Hozzávalók:


- kb. 700 g natúr joghurt
- só, bors
- 1 tk apróra vágott bazsalikom (nálam szárított)
- 1 kk gulyáskrém
- 1 cikk fokhagyma
- pár szál petrezselyemzöld

Elkészítés:


A joghurtot szobahömérsékleten hagyjuk egy pár óráig.
Egy tésztaszürőt kibélelünk egy textilpelenkával vagy összehajtott gézzel és egy mélyebb lábasra tesszük. Beleborítjuk a joghurtot. Vigyázzunk arra, hogy ne kavarjuk meg a joghurtot, hanem hagyjuk úgy ahogy kiesik a dobozból. A gézt összecsomozom, ráakasztom egy fakanál nyelére, a szürőt kiveszem és 3-4 órát a konyhapulton hagyom, majd a hütőbe teszem és ott hagyom 2 napot, hogy a felesleg folyadék (savó) lecsepegjen.



2 nap után enyhén savanykás ízű joghurtos krémsajtot kapunk, amit ízlés szerint ízesíthetünk és különböző módon használhatunk fel.

Nekem 360 g krémsajt lett belőle.

Az így kapott krémsajtot ízesítettem sóval, borssal, majd hozzátettem egy áttört cikk fokhagymát, apróra vágott friss petrezselyemzöldet, szárított bazsalikomot és egy kk gulyáskrémet.
Az elöző napról megmaradt tejes kiflikkel fogyasztottunk. Nagyon ízlet és már gondolkozom a következő szendvicskrémen. :)


8 megjegyzés:

  1. Finom lehet ez a krémsajt és ami a nagy előnye, hogy itthon is el lehet készíteni :))

    VálaszTörlés
  2. Én is szeretem az otthon készült joghurtot, krémsajtot, nagyon finom és guszta.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta így a kiflikkel biztosan nagyon finom! Milyen ötletes ez a sajt készítése kifogom próbálni!

    VálaszTörlés
  4. Biztos, hogy finomabb a hézi:) Csak ki kell számolnom megéri-e, mert itt még a joghurt is sokkal drágább,de azéert egy próbát mindenképpen teszek.

    VálaszTörlés
  5. Én is szoktam ilyet csinálni, mi apróra metélt kaporral szeretjük a legjobban.

    VálaszTörlés
  6. Ilyet én is szoktam készíteni, és nagyon szeretjük. De guszta ezen a fotón! :)

    VálaszTörlés
  7. @Panna, nagyon finom volt....hamar elfogyott. :)

    @Mrita, most már mi is szeretjük. :)

    @Éva, remélem Nektek is fog ízleni!

    @Trollanyu, én elég olcsón kaptam meg a joghurtot, nekünk biztos megérte.

    @Marisz, megfogom próbálni kaporral is.

    @Petra, ezentúl én is gyakrabban fogom készíteni. :)

    VálaszTörlés
  8. Én házi boursint szoktam készíteni, de azt házi tejből. Ezt is ki kéne próbálnom...

    VálaszTörlés