2011. november 2., szerda

Rántott halfilé natúr krumplival



Hozzávalók:
- 50 dkg tőkehal filé
- só, bors
- 1 citrom
- 3-4 babérlevél
- víz
- 2 tojás
- liszt
- zsemlemorzsa
- olaj a sütéshez

Elkészítés:

A halszeleteket sózom, borsozom és egy fél citrom levével meglocsolom. Felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje a halat. A citrom másik felét felszeletelem és a babérlevéllel együtt belerakom a vízbe, lefödöm és elkészítésig beteszem a hűtőbe. Legalább pár órát hagyjuk a hűtőbe, hogy az ízek jól érjenek össze, de az ideális  egy teljes éjszaka lenne.

Másnap kivettem a hűtőből és mindegyik halszeletet bepaníroztam. Ehhez egy lapostányérra lisztet szórunk, egy mélyebb edénybe felverjük a 2 tojást egy kis sóval, majd egy másik lapos tányérra zsemlemorzsát szórunk.

A halhúst először beleforgatjuk a lisztbe, majd a tojásba mártogatjuk, végül a zsemlemorzsába hempergetjük. Forró olajba tesszük és közepes lángon pirosra sütjük mindkét oldalát. Papírtörlővel leitatjuk a róla a felesleges olajat és tálra tesszük.

Citromszelettel díszítve natúr krumplival tálaljuk.

A natúr krumplihoz sós vízbe megfőztem 2 db. közepes krumplit (kb.30 dkg). Amikor megfőtt megpucoltam a héjától, felvágtam kockára és megforgattam egy kis forró vajban, majd sóztam és megszórtam az apróra vágott petrezselyemzölddel.

4 megjegyzés:

  1. Ó ez nagyon guszta ! De szívesen bevállalnék egy tányérkával pld. most!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom étel, de mivel csak én eszem a halat, nem nagyon szoktam panírozgatni. Pedig milyen jó, majonézzel vagy tartár mártással:)

    VálaszTörlés
  3. Az imádott hal :)) Nekem más már nem is kell :))

    VálaszTörlés