2012. február 18., szombat

Epres táska


Mivel boltban vásárolt fagyasztott leveles tésztából készült, nagyon gyorsan elkészíthető.
Vacsorára, reggelire, uzsonnára vagy tízóraira egyaránt fogyasztható. :)

Hozzávalók:

- 1 csomag leveles tészta (nálam 45 dkg)
- 1 csomag eper ízű főzhető pudingpor
- 4,5 dl tej
- 3 ek cukor
- 5 ek házi eper lekvár

+ 1 tojás lekenéshez

Elkészítés:

A pudingport a cukorral és a tejjel felfőzzük, majd hagyjuk teljesen kihűlni. Ezután hozzákeverjük a lekvárt.
Itt meg kell jegyeznem, hogy nem lesz szükség az egész pudingra, csupán a felére. Miután megfőztem felét külön tettem, és csak a másik feléhez kavartam hozzá a lekvárt.

A leveles tésztát kivesszük a fagyasztóból, majd szobahőmérsékleten felengedjük.

Ezután lisztezett deszkán kinyújtjuk, majd 10 egyforma téglalap nagyságú darabra vágjuk.

A tészta-téglalapok egyik oldalát középen, 3 helyen függőlegesen késsel bevagdossuk.

A tészta sima felére 1 jó evőkanálnyi pudingot halmozunk, ráhajtjuk a vágott felet és a széleket jól összenyomkodjuk egy villával, hogy a krém ne folyjon ki majd sütés közben.

Sütőpapíros tepsibe sorakoztatjuk a táskákat, tetejüket lekenjük a felvert tojással majd előmelegített sütőben aranybarnára sütjük. (kb. 20 perc)

3 megjegyzés:

  1. Meglátva azon gondolkodtam, hogy vajon csak lekvárral töltötted-e. Nagyon ötletes. Szépek. :)

    VálaszTörlés
  2. @Petra, köszönöm!
    Legszívesebben gyümölcsöt tettem volna lekvár helyett, csak most nem volt itthon.....majd legközelebb! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta lett!:)

    VálaszTörlés