2013. május 7., kedd

Medvehagymás csiga



Életem első találkozása medvehagymával, és nem csalódtam benne. :) Nagyon ízlett, s azóta már készítettem krumpligombócot medvehagymásan, túrókrémet, és salátában is ettük. Ahogy észrevettem lesz még sok medvehagymás étel nálunk, mert mind a férjemnek, mind pedig nekem nagyon ízlett. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 50 dkg liszt
- 7 g szárított élesztő
- 1 tojás
- 0,5 dl olaj
- 1,8 dl tej
- 2 tk só
- 1 tk cukor

Hozzávalók a töltelékhez:

- 1 csokor medvehagyma (5 dkg)
- 6 dkg vaj
- só, bors ízlés szerint

+Lekenni: - 1 tojássárga + 1 ek víz

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit a kenyérsütőgép üstjébe mérjük és elindítjuk a dagasztó/kelesztő programot.
Dagasztás után lezárjuk a gépet, majd duplájára kelesztjük.

Ezalatt a medvehagymát megmossuk és finomra aprítjuk, majd a vajjal alaposan elkeverjük, sózzuk, borsozzuk.

Ha duplájára kelt a tészta, enyhén lisztezett felületre borítjuk, átgyúrjuk egy kicsit és kb. 5 mm vastag téglalapra nyújtjuk.
Megkenjük a medvehagymás vajjal, majd a hosszabb oldalától kezdve feltekerjük, mint a bejglit, és 1,5 cm vastag szeletekre vágjuk.
Nekem 19 darab szelet lett.


Sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, egymástól 2-3 cm távolságra, és 30 percig pihentetjük.

Ezután lekenjük a vízzel elkavart tojássárgával, és 180 fokra előmelegített sütőben, kb. 20 perc alatt megsütjük.



12 megjegyzés:

  1. Úgy jártál mint mi, megkóstoltuk és azt vettem észre, hogy mindenbe tettem belőle egy keveset...;-)) Szépek a csigáid!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha ennyire ízlik, akkor bűn lenne nem kipróbálni mindenbe. :)
      Köszönöm szépen. :)

      Törlés
  2. Na sajnos én még nem találkoztam vele, de nagyon szépek:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem Te is megkóstolhatod hamarosan Kati!
      Köszönöm. :)

      Törlés
  3. Szépek és nagyon finomak is lehetnek, micsoda illat lehetett nálatok! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még másnap is érződött az illata, de nem bántam, mert szeretem.
      Köszönöm. :)

      Törlés
  4. Nagyon szépek! Én szeretem, a család csak nyersen salátába vagy levesbe, ahol nem látják:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Hajni. :)
      Igen, igen, néha még olyan dolgokat is megeszünk amiről azt hisszük, hogy nem szeretjük. De, ha nem tudjuk mit eszünk, akkor viszont nagyon finom tud lenni. ;)

      Törlés
  5. Van a medvehagymának egy ilyen varázslatos tulajdonsága, hogyha az ember egyszer megízlelte, örökre elveszett. Onnatól fogva minden ételbe belecsempészi, pesztóként tartósítja, hogyha véget ér a rövidke szezon, akkor se kelljen lemondania róla. Ezek szerint üdvözölhetlek a medvehagyma őrültek klubjában?...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Természetesen, csatlakozom én is a "Medvehagyma őrültek klubjában". :)

      Törlés
  6. en nagyon kiprobalnam,de nalunk nincs medve hagyma-Ujhagymaval is jo lenne a recept?koszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nyugodtan használhatsz újhagymát is, biztosan úgy is nagyon finom lesz. :) Majd ha elkészítetted, várok egy visszajelzést. ;)

      Törlés