2013. július 22., hétfő

Mogyorókrémes csúsztatott palacsinta



Be kell vallanom, hogy ez volt életem első próbálkozása palacsinta téren, de olyan jól sikerült, hogy biztos nem az utolsó is. Eddig mindig tartottam a palacsinta sütéstől, és csak akkor ettünk, ha Édesapám sütött. DE ezután ez megfog változni, mert rájöttem, hogy nem is olyan ördöngös. :)
Első alkalomra csúsztatott palacsintát választottam, mert annak csak az egyik felét kell sütni, nem kell fordítani, és kevesebb az esély a kudarca. :D Nekünk ízlett, próbáljátok ki ti is, bármivel meglehet kenni. :)

Hozzávalók a masszához:

- 4 tojás
- 8 dkg vaj
- 2 cs vanília cukor
- 8 dkg cukor
- csipetnyi só
- 4 dl tej
- 25 dkg liszt

Hozzávaló a sütéshez:

- kevés olaj

Hozzávaló a töltelékhez:

- 10 tk mogyorókrém

+Tetejére:

- 1 tk kakaó
- 1 tk porcukor

Elkészítés:

A tojásokat válasszuk ketté és a tojásfehérjéket csipet sóval verjük fel kemény habbá.

A tojássárgákat a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a vajat is és jól kihabosítjuk. A lisztet és a tejet felváltva hozzáadjuk, majd óvatosan forgassuk bele a tojásfehérje habot is.

Serpenyőben kevés olajat (1 tk) felhevítünk és kb. 2 merőkanálnyi palacsinta masszát teszünk bele. Egy kicsit megmozgatva a serpenyőt, egyenletesen eloszlatjuk benne a masszát.

Pár perc alatt megsütjük a palacsinta egyik felét (amíg a teteje már nem folyik), majd a sült felével alul átcsúsztatjuk egy lapos tányérra.

A sületlen felét megkenjük mogyorókrémmel.

Megsütjük a következő palacsintát is, ugyanúgy mint az elsőt, rácsúsztatjuk a mogyorókrémes rétegre, majd ennek a tetejét is megkenjük 1 tk mogyorókrémmel.
Így sütjük meg az összes palacsintát, amíg a masszánk el nem fogy, arra ügyelve, hogy az utolsó palacsintát úgy borítjuk a többire, hogy a sült fele kerüljön felülre.

Ezt megszórjuk porcukros-kakaós keverékkel és tortaszerűen szeleteljük.

9 megjegyzés:

  1. Fincsi lehet:) Nem nagy ördöngösség palacsintát sütni, egy ba van vele én nagyon unom:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már én is tudom, hogy nem olyan vészes a palacsinta sütés. :D Ezentúl többször készül majd nálunk is.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet guszta! Mogyorókrémmel még nem csináltam csak dió-cukorral elkeverve és a következő részre reszelt csoki. De ez a változat is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem bármivel töltve/kenve nagyon finom. :)

      Törlés
  3. Én pedig még csak hagyományos palacsintát sütöttem, csúsztatottat soha...de meggyőztél! És képzeld, az én apukám is remek palacsintákat süt, nemrég a szülinapomon meglepett egy gyermekkorombéli specialitásával: palacsintatortával! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindennek eljön az ideje egyszer. :P
      Úgy látszik az apukák a palacsinta szakértők :). Finom lehetett a palacsintatorta. :)

      Törlés
  4. Szép lett, ügyes vagy! Rég nem sütöttem csúsztatott palacsintát, megkívántattad:-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon jól sikerült, igazán guszta egyben is és persze szeletre vágva is! :)

    VálaszTörlés