2013. augusztus 14., szerda

Almakompót



Ez az első alkalom, hogy részt veszek a SAD (Süss, Alkoss, Díszíts!) játékban, igaz már eddig is terveztem, csak valami oknál fogva mindig lemaradtam. Ebben a fordulóban Zsófi kapta a háziasszony szerepét, a téma pedig amit választott "A gyermekkor íze". :) Kedves téma, biztosan a részvevők szívesen nosztalgiáznak majd. :)
Az én legkedvencebb gyerekkori édességem a kókuszkocka. Szinte minden hétvégén ez volt a sütink, és soha nem untuk meg, nagyon szerettük és még most is a kedvencek között van. Ennek ellenére, mégis úgy gondoltam, hogy mivel ez a süti már fent van a blogon, inkább egy másik gyerekkori ízzel jövök, és ez az almakompót. Édesanyám sokszor készítette, nagyon jól esett bármelyik évszakban, télen kicsit langyosan, nyáron pedig jól lehűtve. :)

Hozzávalók:

- 1 kg alma
- 3 ek (barna)cukor (VAGY ízlés szerint)
- 1 cs vaníliás cukor
- 1-2 fahéj rudacska VAGY 1-2 tk őrölt fahéj
- 1/2 citrom leve
- kevés víz

Elkészítés:

Az almákat megmossuk, meghámozzuk és kiszedjük a magházukat, majd kockára vágjuk.

Egy lábasba tesszük az almakockákat, megszórjuk cukorral (az alma savanykásságától függően) és felöntjük annyi vízzel, hogy csak épp ellepje.

Hozzáadjuk a citrom kifacsart levét, a fahéjat és kb. 5 percig főzzük. Nem kell nagyon puhára főzni az almát, mert amíg még hűl addig még puhul. (Én most egy kicsit túl főztem, ezért nem jó ha az ember több félével foglalkozik egyszerre. :D)

Hűlés után jól zárodó műanyag dobozba tesszük és fogyasztásig hűtőbe tároljuk. Jól behütve az igazi, különösen ilyen meleg nyári napokon. :)


5 megjegyzés:

  1. Nem szoktam késziteni de gyerekkoromban nálunk is sláger volt

    VálaszTörlés
  2. Milyen rég nem készítettem! Valahogy kimaradt a sok minden mellett, de pótolnom kell. Anyukám sűrűn adott nekünk is:-)
    Jól néz ki a tálacskádban!

    VálaszTörlés
  3. Mi cukor nélküli almakompótot beteglátogatóba szoktunk készíteni, szeretem:)

    VálaszTörlés
  4. Nekem is nagy kedvencem volt, de most is az:) Jól behűtve, fahéjasan, hmmm

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szeretjük, én még akár csak úgy magában is szívesen eszem! :)

    VálaszTörlés