2014. január 6., hétfő

Mézes kókuszkocka



Van már egy kókuszkocka recept a blogon, de az sima piskótatésztából készült, sőt már kókuszkocka tortát is készítettem, annyira szeretjük ezt a sütit. Az idén Karácsonyra (vagy már tavaly) a mézes változatát készítettem el, hogy ez se maradjon ki a sorból. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 40 dkg liszt
- 15 dkg cukor
- 1 cs. vanília cukor
- 10 dkg vaj
- 3 ek méz
- 1 tk sütőpor
- 1 tojás
- 2,5 dl tej

Hozzávalók a mázhoz:

- 20 dkg vaj
- 20 dkg cukor
- 0,5 dl tej
- 1 tk rumaroma
- 4 dkg kakaópor

+ Hempergetéshez: - kb. 15 dkg kókuszreszelék

Elkészítés:

A cukrokat a vajjal kikeverjük jó habosra, majd a mézet és tojást is hozzáadva tovább habosítjuk. Hozzáöntjük a tejet, majd a sütőporral elkevert lisztet több részletben hozzá keverjük.
Egy közepes nagyságú tepsit kibélelünk sütőpapírral, majd a masszát beleöntjük. Tetejét elsimítjuk, majd előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 25-30 perc alatt készre sütjük. Végezzünk tűpróbát!

Miután kihűlt, vágjuk kockára.

A kókuszreszeléket egy lapos tálra szórjuk.
A máznak valókat egy lábasba összekeverjük, majd lassú tűzön, folyamatosan keverve éppen csak összeforraljuk (amíg a vaj elolvad). Lehúzzuk a tűzről és belekeverjük a rumaromát.

A tészta kockákat belemártogatjuk a kakaómázba, egy kicsit lecsepegtetjük majd beleforgatjuk a kókuszreszelékbe. Előfordulhat, hogy a máz kihűl és túl sűrű lesz, ekkor melegítsük fel újra és adjunk hozzá 1-2 ek tejet.

A kókuszba forgatott kockákat tálcára rakosgatjuk és megvárjuk amíg egészen megszárad.


7 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, a család kedvence! Általában mézes süteményből készítem én még piskótából nem is csináltam.

    VálaszTörlés
  2. Én még frissen szeretem amikor még ragad... :-P :)

    VálaszTörlés
  3. Olyan szépen körbeveszi a kókusz.Mi a titok?

    VálaszTörlés
  4. Hmmm..., hogy mennyire szeretem én is. Mézesen még sosem ettem, biztos finom lehet!

    VálaszTörlés
  5. Ó, nagyon szépek! Mézes az én receptem is.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek, jó régen sütöttem már, pedig nagyon szeretjük! :) Nálunk is mézes tésztával szokott készülni! :)

    VálaszTörlés
  7. Jaj, a kedvencem! Mi is mézes tésztával szeretjük.

    VálaszTörlés