2014. március 26., szerda

Villámgyors medvehagymás pogácsa



Az elmúlt hétvégén medvehagyma napokat tartottunk, ugyanis készült medvehagyma krémleves, medvehagymás töltött tojás és ezek a pogácsák is, valamint salátába és vajas kenyérrel is ettük. Nagyon szeretjük ezt a zöldséget, és amíg szezonja van próbáljuk kihasználni.
Ezek a pogácsák az előző blogkóstoló alkalmával elkészített tojás és élesztő nélküli pogácsa alapján készültek, és ez a változat is finom lett. Ajánlom kipróbálásra! :)

Hozzávalók:

- 30 dkg liszt
- 10 dkg sertészsir
- 1 kk só
- 1 csapott kk cukor
- 1 tk sütőpor
- 1,5 dl tejföl
- 1 csokor medvehagyma (5 dkg)

Tetejét lekenni: - 1 tojássárga + 1 tk víz

Elkészítés:

A sütőporral elkevert lisztet, a sóval és cukorral együtt dolgozófelületre szórjuk. Elmorzsoljuk benne a zsírt, majd az apróra vágott medvehagymával és tejföllel együtt alaposan összegyúrjuk. Hamar összeáll a tészta, és egy nagyon jó állagú, könnyen formázható tésztát kapunk. Cipót formálunk belőle és 15 percig pihentetjük.

Ezután enyhén lisztezett felületen kb. 1 cm vastagságúra nyújtjuk, majd tetejét berácsozzuk egy éles kés segítségével. Kiszaggatjuk a pogácsákat (nálam 4,5 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval), majd egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk.

Tetejüket lekenjük a vízzel higított tojássárgával, majd 180 °C-ra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt kisütjük. (Én egy néhány pogácsa tetejét megszórtam kevés egész mákszemmel, de szerintem nélküle jobb lett.)


8 megjegyzés:

  1. A kis ikonképet látva azt hittem, hogy keksz de így még jobb, jöhet! ;-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, szerintem gyorsabban elfogyna nálunk, mint, ahogy elkészül:)

    VálaszTörlés
  3. A neve nagyon figyelemfelkeltő, aztán jöttem közelebbről megnézni és arra gondoltam így hajnalok hajnalán, hogy most reggelire nagyon jól esne... :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon kívánatosak, finomnak látszanak! :)

    VálaszTörlés
  5. délelött vettem a piacon medvehagymát medve hagymát, most sül majd jelentkezem Éva mama

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mama Éva, örülök, hogy elkészítetted. Remélem ízlett nektek is, várom majd a visszajelzésed. :)

      Törlés
  6. Nagyon fincsi lett. Bár nem igazán egyértelmű számomra a recept, mivel a hozzávalók után "Tetejét lekenni: - 1 tojássárga + 1 tk víz"! Így kellett volna pihentetnem 15 percig. Ha igen, hát ez most nem volt, ugyanis az "Elkészítés" -ahol ez nem szerepelt- szerint csináltam felesben -egyik felét lekentem tejföllel, másikra r.sajtot szórtam és mindegyikre szezámmagot-. Lényeg, hogy szinte a felét megettük melegen ketten,

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Erzsi Gné, köszönöm a visszajelzést! :)
      Véletlenül elírtam, de máris módosítottam. Köszönöm az észrevételt!
      Örülök, hogy elkészítetted, és nektek is ízlett ez az egyszerű pogácsa.

      Törlés