2014. október 1., szerda

Omlós zabkeksz



Kiürült a kekszes doboz, így valamit gyorsan tenni kellett ellene, hisz mindig jó ha van egy kis nassolni való. ;) Igen ám, csak elfogyott a finomlisztem, és csak rizsliszt volt itthon, meg egy kevés zabpehely. Gondoltam megpróbálom rizsliszttel, másoknál is olvastam, hogy rizsliszt került a keksz tésztájába és omlósabb lett tőle. Nekem nagyon bejött, ízlett a keksz, viszont a férjem már nem volt ennyire elragadtatva. Szerintem érdemes elkészíteni, mert finom, már annak aki szereti az ilyesfajta kekszeket, és gyorsan is megvan. :)

Hozzávalók kb. 23 darab 6,5 cm átmérőjű kekszhez:

- 10 dkg rizsliszt
- 10 dkg darált zabpehely
- 1 csapott tk sütőpor
- 7 dkg barna cukor
- csipet só
- 10 dkg vaj
- kb. 3 ek tej

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat egy nagyobb tálba szórjuk, majd elmorzsoljuk benne a kockákra vágott vajat. Gyorsan dolgozzunk, hogy ne olvadjon meg a vaj.

Ezután annyi tejet adunk hozzá, hogy összeálljon a massza. A tejet csak kanalanként adagoljuk hozzá, nehogy túl sok kerüljön bele és túl lágy legyen a tésztánk.

Folpackba csomagoljuk a tésztát és a hűtőbe pihentetjük fél órát.

Ezután lisztes felületen, vagy egy sütőpapíron kb. 3 mm vastagságúra nyújtsuk, majd tetszőleges formákkal kiszaggatjuk. Én sütőpapíron nyújtottam ki, így nem kellett több lisztet adnom hozzá. Esetleg ha ragadna, akkor a tetejére szórjunk egy kevés lisztet és úgy nyújtsuk.

A kiszúrt kekszeket sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, és 180 fokon kb. 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük. Vigyázzunk, mert elég hamar megvan. Ha már a széle kezd barnulni, akkor kivehetjük a sütőből.

Melegen nagyon törékeny, ezért 5 percet pihentetjük a tepsin, majd ezután rácsra téve kihűtjük. Légmentesen záró dobozban tároljuk.

1 megjegyzés: