2014. november 28., péntek

Észt fahéjas koszorú (Estonian kringel)




Sokszor beleakadtam ebbe a kalácskoszorúba különböző blogokon, aztán legutóbb amikor megláttam Neánál, elhatároztam, hogy nem várok többet vele, én is elkészítenem. Finomnak tudtam, hogy nagyon finom lesz, mert hát minden kelt tészta finom, és ha még fahéjas is, akkor semmi kétség, hogy nagy sikere lesz. Nem utolsó sorban pedig szép mutatós is, és az a finom illat ami belengi az egész házat miközben sül ...... :) .... érdemes elkészíteni!

Hozzávalók a tésztához:

- 30 dkg liszt
- csipetnyi só
- 1 ek cukor
- 1,5 dkg friss élesztő
- 1 tojássárga
- 1,2 dl tej (nekem 1,6 dl tejre volt szükségem)
- 3 dkg vaj

Hozzávalók a töltelékhez:

- 5 dkg vaj
- 4 ek cukor
- 3 tk őrölt fahéj

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit, a vaj kivételével, a kenyérsütőgép üstjébe mérjük és elindítjuk a dagasztó programot. Amikor már a tészta összeállt, hozzáadjuk az olvasztott és kihűtött vajat is. Dagasztás után lezárjuk a gépet, majd hagyjuk, hogy duplájára keljen a tészta.

A tölteléknek a puha vajat kikavarjuk a cukorral és fahéjjal.

A megkelt tésztát óvatosan átgyúrjuk, majd 30x40 cm nagyságú téglalappá nyújtjuk. A tölteléket, 1 evőkanálnyi kivételével, rákenjük a kinyújtott tésztalapra majd feltekerjük mint a bejglit. A kapott rudat hosszanti irányba félbevágjuk úgy, hogy az egyik vége egybe maradjon. A vágott rétegeket kifele fordítva összefonjuk a szárakat majd koszorút formázva belőle óvatosan átemeljük egy sütőpapíros tepsire. (Most sajnos nem tudtam fázisfotókat készíteni, de ezen a linken látható a rúd félbevágása és a szárak összefonása, már csak a koszorú formázása marad.)

Tetejét lekenjük a félretett fahéjas vajjal, és 15 percet pihentetjük.

Ezután előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 20-25 perc alatt aranybarnára sütjük.

5 megjegyzés:

  1. Hát ez valami gyönyörűséges! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett! Biztos finom!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett, szép foszlós a tésztája! Nagyon szeretem a fajéjas tölteléket,úgyhogy ez nagyon ízlett volna nekem :-)

    VálaszTörlés
  4. Ilyet már én is sütöttem, nagyon szerettük!

    VálaszTörlés