2014. december 22., hétfő

Diós-lekváros linzer



Gyors léptekkel közeledünk Karácsonyhoz, így a hétvégén elkészültek nálunk az édes aprósütik és a sós rágcsák is. Az egyik aprósüti ez a diós linzer volt, finom házi sárgabarackkal töltve. Nagyon finom lett, még így frissiben, dobozva téve és "eldugva" is rájártunk, a fele már elfogyott. ;)

Hozzávalók a tésztához:

- 30 dkg liszt
- 5 dkg darált dió
- 10 dkg porcukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- csipet só
- késhegynyi sütőpor
- 20 dkg vaj
- 1 tojássárga
- esetleg 1-2 tk tejföl, ha nem állna össze a tészta

Tetejére:

- 1 tojásfehérje
- 4 dkg durvára vágott dió
- 1,5 ek. barna cukor

Összeragasztani: - házi baracklekvár

Elkészítés:

A száraz hozzávalókat egy tálba szórjuk, majd a vajjal elmorzsoljuk és a tojássárgával együtt jól összedolgozzuk. Esetleg, ha nem állna össze, akkor adjunk hozzá annyi tejfölt amennyit felvesz.
Folpackba csomagoljuk és egy órára hűtőben pihentetjük.

A durvára vágott diót elkavarjuk a barna cukorral.

A hűtőből kivett tésztát 2 darabba vágjuk és enyhén lisztezett felületen kb. 2 mm vastagságúra nyújtjuk, majd tetszőleges formával kiszaggatjuk, ügyelve arra, hogy ugyanannyi egész és lyukas darab legyen.
Hogy könnyebb legyen és ne deformálódjanak a tésztakorongok, én úgy csináltam, hogy a kinyújtott tésztáből egész korongokat szaggattam, majd az első sütőpapíros tepsire csak ilyen tésztrakorongok kerültek. Egy másik sütőpapíros tepsire ugyancsak egész korongokat rakosgattam, majd a közepén kisebb lyukat szúrtam. Tetejüket lekentem enyhén felvert tojásfehéréjével és megszórtam a cukros dióval.

A leeső részeket összegyúrjuk, újra kinyújtjuk és kiszaggatjuk addig, amíg a tésztánk el nem fogy.
Így járunk el a másik tésztadarabbal is.

Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 8-10 perc alatt megsütjük.

Ha kihűltek, egy egész korong közepére teszünk egy kis kanál lekvárt, majd a lyukas közepű korongot óvatosan ráillesztjük.

Légmentesen záródó dobozba tároljuk, és jól eldugjuk, mert hanem nagyon gyorsan elillan. ;)

2 megjegyzés: