2015. január 19., hétfő

Almás-savanyú káposztás serpenyős csirke



Rég nem hoztam főételt, pedig azért főzünk is, nem csak sütiken élünk. ;) Ezt az igen kiadós, savanyú káposztás főételt Trollanyunál láttam, és mivel már jó néhány finomságot elkészítettem tőle, és minden nagyon ízlett, tudtam, hogy ez az étel sem fog csalódást okozni. :) Valóban egy finom fogás, kicsit más a megszokott savanyú káposztás ételektől, de mindenképpen megéri kipróbálni.
Trollanyu, köszönjük a receptet! :)

Hozzávalók kb. 4-6 főre:


- 2 ek. sertészsír
- 30 dkg csirkemell filé
- 20 dkg kolbász karikára vágva
- só, fehérbors
- 1 hagyma tisztítva és apróra vágva
- kb. 0,6 kg savanyú káposzta vékonyra vágva
- 2 db alma hámozva és kisebb kockára vágva
- 1 tk. őrölt köménymag
- 2-3 db. babérlevél
- 2 gerezd fokhagyma zúzva
- fél narancs kifacsart leve

Elkészítés:

A csirkemell filét megmossuk és leitatjuk, majd kockára vágjuk. Sózzuk, borsozzuk majd egy nagyobb serpenyőbe a felhevített zsíron fehéredésig sütjük. Hozzáadjuk a kolbász karikákat is, és együtt megpirítjuk. Ezután kiszedjük egy tányérra és felhasználásig félre tesszük.

A visszamaradt zsíron megdinszteljük az apróra vágott hagymát, hozzáadjuk a káposztát, almát és fűszereket, majd 10 percig dinszteljük, néha belekavarva. Felöntjük kevés vízzel és lefedve a káposztát roppanósra pároljuk.
(Ha lefőtt a leve és a káposzta még nincs megfőve, önthetünk hozzá még egy kevés vizet.)

Ha már megpuhult a káposzta és elfőtt a leve, hozzáöntjük a narancs levet, vissza tesszük a kolbász karikákat és csirkekockákat és pár perc alatt összefőzzük. Ha szükséges még sózzuk, borsozzuk.

 Tejföllel tálaljuk.

2 megjegyzés:

  1. De jó recept, guszta lett! A savanyú káposztás ételek mindig nyerőek :-)

    VálaszTörlés
  2. Juj, de guszta, nyeltem is egy nagyot - annak ellenére, hogy már túl vagyok a vacsorán. :)

    VálaszTörlés