2015. március 4., szerda

Zabkeksz


Már van egy jó pár zabpelyhes keksz a blogon, de mindig találok más recepteket mint amiket már én is kipróbáltam, így elmentem a receptet, és amikor keksz sütésre kerül a sor akkor legalább van miből válogatni. Különösen szeretem a zabpelyhes kekszeket, mert amellett hogy egészségesebbek, sokféleképpen lehet variálni, és nagyon finomak. :)

Hozzávalók:

- 5 dkg dió
- 7,5 dkg zabpehely
- 10 dkg liszt
- 1/2 tk sütőpor
- 1 csipetnyi só
- 1 kk őrölt fahéj
- 1 tojás
- 10 dkg vaj
- 2-3 ek barna cukor

Elkészítés:


A zabpelyhet és diót aprítógépbe pár másodperc alatt ledaráljuk. Nem kell porrá darálni, jobb ha egy kicsit darabos.
A többi száraz hozzávalóval egy nagyobb tálba szórjuk és összekeverjük. Elmorzsoljuk benne a kockákra vágott vajat, majd a tojással együtt összegyúrjuk. Ha túl ragadna, adhatunk még hozzá egy kevés lisztet.

Fóliába csomagoljuk a tésztát és fél órára a hűtőbe tesszük.

Ezután lisztes felületen kb. 3-4 mm vastagságúra nyújtjuk, majd tetszőleges formákkal kiszaggatjuk. Én egy 5 cm-es kört használtam, és 43 darab keksz lett.

A kiszúrt kekszeket sütőpapíros tepsire rakosgatjuk, és előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük. Ha már a széle kezd barnulni, akkor kivehetjük a sütőből.

5 percet pihentetjük a tepsin, majd ezután rácsra téve kihűtjük. Légmentesen záró dobozban tároljuk.


Recept forrása innen.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néznek ki! Ahogy olvasom, egyszerű és gyors az elkészítése is :-) és megenni is :-)

    VálaszTörlés
  2. Csodásan néznek ki! Én is szeretem a zabpelyhes kekszeket! :) Azt hiszem, hogy sort is kerítek mihamarabb az elkészítésére.

    VálaszTörlés
  3. Már sütöttem másfajta izesítésű zabkekszet.Az is finom lett,de ezt is ki fogom próbálni.

    VálaszTörlés