2015. május 6., szerda

Medvehagymás penne sült sonkával + Szakácsmustra 10. forduló



Pár hete láttam a TV-be ahogy Stahl Judit kis kuktáival készítette ezt a medvehagymás tésztát. Megfogott az egyszerűsége s mivel nagyon szeretjük a medvehagymát, nem vártam vele s már másnap elkészítettem. Valóban finom volt, és ami még nagy előnye, hogy gyorsan elkészül. Míg megfő a tészta, addig a sonka is megsül és az öntet is elkészül, s már csak össze kell keverni mindent s tálalhatjuk is. :)
Időközben Bogi, a Vöröskaktusz blog írója, kiírta a Szakácsmustra 10. fordulójának témáját, ami nem más mint Stahl Judit receptjei. Jelentkeznék is a fordulóra ezzel a tésztával, igaz nem volt megadva a hozzávalók mennyisége, így ízlésünk szerint készült, de az ötlet az Stahl Judittól származik, úgy hogy gondolom, így is megfelel a kiírásnak. :)

Hozzávalók 2 főre:

- 20-25 dkg penne tészta
- 1 csokor medvehagyma (nálam 7,5 dkg)
- 2-3 gerezd fokhagyma, vagy ízlés szerint
- 25 dkg mascarpone
- 7 dkg reszelt parmezán
- só, őrölt bors
- 15 dkg szeletelt gépsonka

Elkészítés:

A penne tésztát sós vízben al dente keménységűre főzzük, majd leszűrjük és melegen tartjuk.

Ez idő alatt elkészítjük az öntetet.

A medvehagyma leveleket megmossuk majd konyhai papírtörlőn megszárítjuk, és kisebb darabokra tépkedjük.

A turmixgép kancsójába tesszük a mascarponet, a reszelt sajtot, megpucolt és szeletekre vágott fokhagymát. Pár másodperc alatt összedolgozzuk, sózzuk, borsozzuk, majd dobjuk bele a nagyobb darabokba tépett medvehagyma leveleket is, és turmixoljuk össze, míg egy selymes, egynemű öntetet nem kapunk.
(Ha nehezen indulna el a turmixolás, akkor adjunk hozzá pár kanállal a tészta főzőlevéből.)

A sonkaszeleteket egy sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, majd előmelegített sütőben 6-8 perc alatt megsütjük.
A sütőből kivéve 1-2 percet hűtjük, majd csíkokra/kockákra vágjuk.

Egy nagyobb tálba borítjuk a kifőtt tésztát, hozzáadjuk a sonkacsíkokat, majd ráöntjük a medvehagymás öntetet és alaposan összekavarjuk. Ha szükséges átmelegítjük és tálaljuk.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, kár hogy én nem szeretem a medvehagymát :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehetett! A múltkoriban készítettem én is egy medvehagymás szósszal tésztát és nagyon ízlett!

    VálaszTörlés
  3. De jó! Nekem medvehagyma pestóm van itthon, gondolom azzal is működne a recept. :-)

    VálaszTörlés