2015. július 18., szombat

Meggyes túrótáska




Még az eperszezonban láttam meg ezt a túrótáskát Katalinnál, s mivel nagyon szeretjük az e fajta desszert féleségeket, el is mentettem a receptet. Eperrel már nem tudtam elkészíteni, viszont meggyel is nagyon finom lett! Ha szeretitek a gombócot és derelyét, akkor biztosan ez a túrótáska is nagyon fog ízleni. Tölteléknek bármilyen idény gyümölcsöt lehet használni, és az öntet akár el is hagyható (de nem ajánlott :D).

Kedves Katalin köszönet a receptért, nagyon ízlett! :)

Hozzávalók a tésztához:

- 25 dkg tehéntúró
- kb. 10-15 dkg liszt
- 1 tojás
- 3 dkg vaj
- 2 ek cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 1/2 citrom reszelt héja

+ 1 enyhén felvert tojás, a tészta szélének a lekenéséhez (nem lesz szükség az egész tojásra)

Hozzávalók a töltelékhez:

- ahány táska, annyi szem kimagozott meggy
- 1 mk fahéj
- 1 ek cukor

Hozzávalók a hempergetéshez:

- kb. 10 dkg zsemlemorzsa
- kevés olaj (1-2 ek)
- cukor ízlés szerint
- 1 cs vaníliacukor

Hozzávalók az öntethez:

- 25 dkg kimagozott meggy
- 2 ek cukor
- 1 cs. vaníliás cukor

+ tejföl/görög joghurt a tálaláshoz

Elkészítés:

A tészta hozzávalóit összedolgozzuk, folpackba csomagoljuk és 30 percet hűtőbe tesszük pihenni.

Ez idő alatt elkészítjük az öntetet. A kimagozott meggyet a cukorral együtt egy kisebb lábasba tesszük, és közepes lángon kb. 5 percig főzzük. Ezután levesszük a tűzről és botmixerrel pépesítjük.

Egy serpenyőben megpirítjuk a zsemlemorzsát majd egy kevés olajat csurgatunk hozzá és cukorral ízesítsük.

Ezután a tésztát egy alaposan lisztezett gyúródeszkán kinyújtjuk kb. 3-4 mm vastagságúra, 8 cm átmérőjű kerek formával kiszaggatjuk, majd mindegyik kör közepébe teszünk egy szem meggyet. A mag helyére teszünk 1 kávéskanál fahéjas cukrot. A tészta szélét lekenjük enyhén felvert tojással, kettéhajtjuk és villával körben lenyomkodjuk.

Forrásban levő, sós vízben kb. 15 perc alatt kifőzzük őket.
10-12 perc után vegyünk ki egyet a vízből, és ellenőrizzük, hogy készre főtt-e. Ha még nyers a belseje, akkor hagyjuk még pár percet főni.

Szűrőkanállal kiszedjük, és pirított zsemlemorzsában forgatjuk.

Tálaláskor meglocsoljuk meggyöntettel, és jóízűen elfogyasztjuk. :)

Ízlés szerint még mézzel édesített tejföl vagy görög joghurt is kínálható mellé.
Én egy kevés (kb. 1 dl) görög joghurtban elkavartam 2-3 ek meggyöntetet, és ezzel leöntve kínáltam.



2 megjegyzés:

  1. De jó hogy elkészítetted és hogy ízlett :-)
    Mikor elkezdtem nézni, mindjárt láttam hogy nagyon guszta, és hogy hasonlít az epres táskámhoz. Gondoltam be is írom gyorsan, hogy nekem is van egy hasonló receptem, akkor láttam, hogy eléggé hasonlít rá :-) :-)
    Örülök, hogy ilyen szépre és finomra sikerült!

    VálaszTörlés
  2. De jól néz ki! Én is kinéztem Katalinnál az epres táskát, de Te ügyesebb voltál, ugyanis én még nem készítettem el. Meggyel fogom én is, talán még a héten.

    VálaszTörlés