2015. szeptember 18., péntek

Mákhabos reszelt kocka



Rég nem volt mákos finomság nálunk, s amikor megláttam ezt a sütit egy román oldalon, nem tudtam ellenállni neki, másnap muszáj volt elkészítenem. Csakis dicsérni tudom, nagyon finom, könnyed sütemény, persze mást is nem is mondhat egy mákkedvelő. :)
Követtem a receptben leírtakat, csupán a töltelékhez használtam több tojásfehérjét, hogy ne kelljen lefagyasztani a megmaradt fehérjéket. Az előírt 2 tojásfehérje helyett, én 5 tojásfehérjét használtam és a cukor mennyiségét is felemeltem egy kicsit. Valamint nem kerek formába, hanem egy 24x29 cm nagyságú tepsibe készítettem.
Mákrajongóknak ajánlom kipróbálásra, biztos nem fog csalódást okozni. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 2 tojássárga
- 10 dkg cukor
- 1 cs. vaníliás cukor
- 15 dkg vaj
- 30 dkg liszt
- 1 csipet só
- 1/2 citrom héja
- 1 csipet fahéj

Hozzávalók a töltelékhez:

- 5 tojásfehérje
- 1 csipet só
- 22 dkg cukor
- 32 dkg darált mák
- 3 dl tej
- 2 cs. vaníliás cukor
- 1 csipet fahéj

Elkészítés:

A liszttel elkeverjük a sót, fahéjat és citromhéjat.

A tojássárgát a cukrokkal habosra keverjük, majd a szobahőmérsékletű vajat is hozzáadva tovább keverjük. Több részletben hozzáadjuk a lisztes keveréket, és jól összedolgozzuk. A kapott tésztát folpackba csomagolva kb. 45 percet hűtőbe pihentetjük.

Ez idő alatt elkészítjük a mákos tölteléket.
Egy lábasba szórunk 10 dkg cukrot, 1 csomag vaníliás cukrot, a darált mákot és csipet fahéjat, összekavarjuk, majd a tejet is hozzáadva 2-3 percig főzzük. Levesszük a tűzről és kihűtjük.

A tojásfehérjéből a sóval együtt közepesen kemény habot verünk, majd kanalanként adagoljuk hozzá a megmaradt 12 dkg cukrot és a vaníliás cukrot, és addig verjük amíg elfogy a cukor, és egy nagyon kemény habot nem kapunk.
Ha már a mák kihűlt, 2-3 evőkanál tojáshabot adunk hozzá és fellazítjuk, majd a többi habot óvatosan beleforgatjuk, ügyelve hogy a hab ne törtjün össze.

A tésztát kivesszük a hűtőből, majd 2/3 -át egy sütőpapíron tepsi nagyságúra nyújtjuk, ügyelve arra hogy egy kicsit nagyobb legyen a tészta mint a tepsi mérete. A kisebb tésztadarabot felhasználásig visszatesszük a hütőbe.
A kinyújtott tésztát, a sütőpapírral együtt átemeljük a tepsibe és beleigazítjuk a tésztát, majd a széleit rányomkodjuk a tepsi oldalára egy kb. 2 cm-es peremet hagyva.
Villával megszurkáljuk és ráöntjük a mákos tölteléket, elsimítjuk.
A megmaradt tésztadarabkát nagy lyukú reszelőn a mákos habra reszeljük.

Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 25 percig sütjük, majd visszavesszük a sütőt 150 fokra és újabb 10-15 percig száritjuk.

Tepsibe hagyjuk kihűlni, majd porcukorral megszórjuk és szeleteljük.


6 megjegyzés:

  1. Ó hogy én ebbe a süteménybe mekkorát tudnék most harapni? Nagyon vonzó látványnak is nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Imádom a mákot és a végén arra is rájöttem, miért "reszelt", azt hittem elírás és "resztelt"... :-)) Vittem!

    VálaszTörlés
  3. Tetszik, nagyon jól néz ki. :)

    VálaszTörlés
  4. Elkészítettem!
    Isteni finom! 🙂
    Köszönöm a szuper receptet!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm, biztos elkészítem 😘

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom süti, többször elkészítettem már, nagy sikert aratott. Mindenkinek csak ajánlani tudom

    VálaszTörlés