2016. április 15., péntek

Bounty keksz + Blogkóstoló 28. forduló


Üres volt a kekszes doboz, férj kókuszos keksz után vágyakozott, s Teller-Cake bounty kekszét véltem a legmegfelelőbbnek elkészíteni. Ha már úgyis az ő blogját kaptam páromul a blogkóstoló újabb fordulójának háziasszonyának, Sasónak köszönhetően, férjem örömére elkészültek ezek a csuda finom kekszek. Ajánlom nektek is elkészíteni, ha szeretitek a csoki-kókusz párost, biztosan nem fogtok csalódni. Egyszerűen és gyorsan elkészülnek, még akkor is ha kell mártogatni a csokiba és kókuszba, vagy akár az el is hagyható, de én nem javaslom. :)
Amúgy biztos voltam a süti sikerében, mert már elég rég követem Teller-Cake blogját és tudtam, hogy finomakat süt, próbáltam is recepteket tőle, és nagyon jól sikerültek, akár egy előző blogkóstolóra elkészült krémpitéje. Hamarosan hozok egy  újabb keksz receptet tőle, de addig is nézzetek be hozzá ti is és válogassatok kedvetekre a sok finomság közül. :)

Hozzávalók a tésztához:

- 20 dkg liszt
- 1 csipet só
- 2 ek kókuszreszelék
- 10 dkg szobahőmérsékletű vaj
- 8 dkg (barna)cukor
- 1 tojás
- 5 dkg apróra vágott étcsokoládé vagy csokicsepp

Hozzávalók a díszítéshez:

- kb. 3-5 dkg étcsokoládé
- 1 mk vaj
- kb. 3-4 ek kókuszreszelék

Elkészítés:

A lisztet, sót és kókuszreszeléket egy tálba szórjuk és elvegyítjük.

A vajat habosra keverjük a cukorral, majd a tojással is alaposan elkeverjük. A kókuszos-lisztes keveréket 2-3 részletben hozzáadjuk a vajas masszához, végül pedig az apróra vágott étcsokit vagy csokicseppet is, és egy egynemű tésztává dolgozzuk.

A tésztából diónyi nagyságú golyókat formázunk és sütőpapíros lemezre rakosgatjuk egymástól 2-3 cm-re. Ha ragadna a tészta akkor vizes kézzel formázzuk meg a golyócskákat, de nekem erre nem volt szükségem.
Lelapítjuk őket, majd előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 12-15 perc alatt aranybarnára sütjük.

A tepsibe hagyjuk hűlni 5 percet, majd rácsra téve teljesen kihűtjük a kekszeket.

A díszítéshez a csokoládét vízgőz fölött a vajjal együtt felolvasztjuk, majd a kekszek felét belemártjuk, lecsepegtetjük a fölösleget, végül a csokis részt kókuszreszelékbe mártjuk. Sütőpapírra tesszük száradni.


3 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik és még ilyen összetételben eddig nem sütöttem kekszet! Próbasütés rövidesen:-))

    VálaszTörlés
  2. A csoki-kókusz párost imádom! :)

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörűek lettek nálad és nagyon örülök, hogy ízlett is! Annak még inkább, hogy hozol majd egy másik kekszet is tőlem - kíváncsian várom. Köszönöm! :-)

    VálaszTörlés